• چهارشنبه ٢٧ مهر ١٤٠١-٠٩:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٣٦٥
رئیس شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پانا:

آمار جدید از میزان تخلفات در شوراها؛ آموزش نمایندگان در دستور کار قرار دارد

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت دلیل تخلفات اندک شوراها در کشور ضعف آموزش و آشنا نبودن به تکالیف و محدوده وظایف است که ارتقای آموزش نمایندگان توسط شورای عالی استان‌ها پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران پرویز سروری در گفت‌وگو با پانا درباره میزان تخلفات اعضای شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور گفت:‌ «این رقم در سال گذشته 4 دهم درصد بوده ولی برای ما این رقم هم زیاد است. بر اساس بررسی‌های میدانی قسمت عمده این موضوع ضعف آموزش است یعنی نماینده‌ای که روی صندلی شورا می‌نشیند هیچ آموزشی در حوزه وظایف و تعاملاتش نمی‌بیند.»
رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: «موضوع آموزش اعضای شوراها از طریق وزارت کشور نیز پیگیری می‌شود که از زمان ثبت‌نام برای انتخابات آغاز شود تا زمان انتخاب و حتی در دوران فعالیت در شوراها هم ادامه پیدا کند. باید اولین بسته پژوهشی در زمان ثبت‌نام برای انتخابات باشد که برای چه می‌خواهند نماینده شوند و بدانند وظایف و تکالیف قانونی این جایگاه چیست؟ بسته دوم آموزشی مربوط به زمانی است که اعضا رأی لازم برای ورود به شورا را کسب کرده‌اند تا زمانی که بر روی صندلی نمایندگی بنشینند. این آموزش‌ها هم حضوری است و هم غیرحضوری و برای کل کشور است. در گام بعدی آموزش‌های در زمان خدمت است و آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف را شامل می‌شود که این نوع آموزش‌ها اکنون آغاز شده است.»
نایب رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: «بسیاری از چالش‌های شوراها با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی قابل حل است و باید فرایندی در انتخابات تدوین شود که مانع حضور فرصت‌طلب‌ها و افراد سودجود در حوزه انتخابات شود. خوشبختانه مجلس موضوع انتخابات شوراها را در دستور کار قرار داده و شورای عالی استان‌ها نیز در بحث آموزش، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد که همین آمار 4 دهم درصد نیز کاهش یابد.»
مدتی پیش محمدرضا صمیمی، مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور با بیان اینکه ۷۵۰۰ شورای شهر و بیش از ۱۲۳ هزار نفر در شورای روستا فعالیت دارند، گفت: «در یک پروسه سه ماهه، ۶۰ پرونده تخلف از شوراهای شهر دریافت کردیم که جای تعجب و تامل دارد.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: